fredag 3 augusti 2007

The Philadelphia Experiment

Anlände Philly igår efter en något strulig resa. SAS betyder inte ett skit i USA så vi låg i ett holding-pattern i närmare en timma innan vi fick landa i Newark. Festung Amerika var precis lika svår att forcera som förväntat - jag plockades in två gånger för en extra granskning som i princip bestod i att jag fick vänta medan passpolisen spelade Tetris (antar jag). Det gjorde att jag missade min tåganslutning. Dumt nog bestämde jag mig att ta lokaltåget istället och fick därför uppleva förtjusande platser som Trenton, North Philly och Jacksonville Junction. Hotellet var sådär men åtminstone hyfsat centralt. Jag och Andre hade i alla fall en trevlig kväll - vi hittade en utmärkt vinbar där vi dränkte våra sorger.

Academy of Management Meeting, vilket är anledningen till att jag är här, är en mycket märklig konferens. Den har knappt 9000 deltagare (det är ofattbart många) varav de flesta är där för att söka jobb eller anställa folk. Presentationerna är en blandning av absolut världsklass, pinsamma uppvisningar i självgratulationer och professionellt genomförda klichéfester. Det är mycket party -dessvärre efter amerikansk modell, vilket betyder att minglet börjar 18 och håller på till 21 (22 om man är ett riktigt partymonster). Sedan drar alla hem och jobbar (förutom britter och nordbor som knappt fuktat halsen så dags). Jag återkommer med rapporter.

Inga kommentarer: